dimarts, 27 de maig del 2014

Juntes d'avaluació

Funcions del psicopedagog/a. Una de les tasques importants de l'orientador/a és la de participar en les reunions i debats de la Comissió Pedagògica, que s'encarrega de l'elaboració, el seguiment i la revisió del Projecte Curricular d'etapa, i han d'aportar criteris psicopedagògics en cada un dels elements curriculars i en les vies establertes per a l'atenció a la diversitat.

Vaig assistir a dues juntes d'avaluació dels alumnes amb NEE
Junta d'avaluació 19 de febrer

Orientativa 1r trimestre
En general tenim un problema que afecta a tot el grup, xerren moltíssim i no són conscients. S’avenen molt entre ells, l’ambient és bo i no estan massa per la feina.

Junta 1r trimestre
Grup molt mogut, costa començar les classes. Alumnes potents que destorben el funcionament del grup. A visual i plàstica empitjora la conducta. Desordre total a la classe, diuen als professors que seuen per parelles quan no es veritat. Mai estan preparats quan els professors arriben, passa factura al grup amb molts més suspesos que la resta. Als exàmens intenten copiar, cal ser més estrictes en aquest tema.

Orientativa 2n trimestre
Semblava que a la tornada de Nadal la classe havia millorat, però sembla que ara per ara el curs està molt mogut. La tutora planteja que a més dels delegats hi hagi un grup de 4 nois i 4 noies que puguin ser els representants del grup per fer una mena de mediació entre el grup i el claustre de professors, en general no són conscients de les seves dificultats, dels retards...

Alumne/a 1
Ha de treballar més mostra una mica de deixadesa, desídia. Té quatre CL i dues EE. Ell/a creu que ho fa tot bé i no entén o fa veure que no va amb ella, quan li fas algunes observacions.

Junta 1r trimestre -  L’ambient de la classe no l’ajuda, poc aprofitament del primer trimestre, s’hi ha de posar.

Orientativa 2n trimestre – Personalment està tocat/da, tot i que pot remuntar la situació. Ha estat malalt/a darrerament.


Alumne/a 2
Ha suspès tot. Té algunes CL i EE, però és un problema de treball, d’hàbits d’estudi, malgrat que també té dificultats de base. Esperem que reaccioni.

Junta 1r trimestre -  No lliure feines, la família ens explica que somatitza la tensió de tot plegat, malalt sovint. Proposem adaptar criteris d’avaluació i Comunica’t i reforç.

Orientativa 2n trimestre – No ha millorat en quant a actitud. És un nen/a molt immadur/a, i s’haurà de plantejar si repeteix o si passa a 4t d’ESO quines ajudes podrà tenir a més del grup de reforç.


Alumne/a 3
Pocs hàbits de treball. Té adaptació de llengües (TdAH) perquè té una dificultat en la lectura i no se li poden comptar de la mateixa manera les errades d'ortografia. Des de l'escola ens sembla que no necessita un tracte diferenciat. Ell és molt llest i se n'aprofita de la situació. En algunes matèries suspèn per manca de treball.

Junta 1r trimestre -  Molts mals resultats perquè no lliure feines ni fa deures. La família ho excusa tot i ell n'és conscient. La tutora en parla amb ell i ho reconeix. Parlarem amb la família per abordar la situació i demanarem que l'ajudin a afrontar les feines i les conseqüències de no fer-les.

Orientativa 2n trimestre Té molts fronts oberts. Copia en els exàmens, xerra, a casa no hi ha cap situació de control. Ara anirà al Clínic per tornar a fer un diagnòstic. Cada cop qüestiona més l'autoritat… quan té exàmens no ve, no entrega cap feina…


Alumne/a 4
Ho ha suspès tot. No treballa gens, però sembla que no entén massa les instruccions, les ordres i sembla que vagi abandonant, sobretot en el grup gran. Està patint. És un candidat a entrar al grup de reforç.

Junta 1r trimestre -  Ens plantegem el reforç, però ell no ho vol i a les optatives se'n surt. Ha donat el trimestre per perdut, veurem com encara el segon i les recuperacions.

Orientativa 2n trimestre S'hauria de pensar e la possibilitat de fer un 4t adaptat.


Alumne/a 5
Alerta amb la cal·ligrafia. Se'n sortirà però necessita trobar-se amb el problema.

Junta 1r trimestre -  Molt distret a classe, se l'ha d'avisar molt sovint i no sempre fa cas dels professors, no calla. La tutora demana està molt pendents de la relació amb els companys perquè ha viscut episodis d'assetjament que poden explicar en part aquesta conducta dispersa.


Orientativa 2n trimestre Molt infantil i inmadur.


Alumne/a 6
Té adaptació de llengües. Té CL i EE de força matèries. Està fent un esforç per treballar però té pocs recursos. Es pot fer una lectura positiva dels resultats.

Junta 1r trimestre -  Suspesos alts. Immaduresa, se'n sortirà.

Orientativa 2n trimestre Molt fluix. A casa treballa força i compensa una mica el que no fa a l'escola. Es planteja que a 4t d'ESO pugui tenir una adaptació, però va fent.


Alumne/ XIN
Entrevista amb la mare i l'oncle que fa d'intèrpret. És molt immadur i molt inconscient del que fa a l'escola. La mare no controla el fill i no coneix ni segueix la vida escolar fora. Té una professora particular que no té cap ascendent ni autoritat. ha millorat les habilitats socials, però no millora les seves capacitats comunicatives. De castellà, no està tan malament, té continguts de primer cicle que estan assolits. Qualsevol activitat d'adaptació que li fem, és millor fer-ho en castellà.

Junta 1r trimestre -  La situació personal ha empitjorat molt. Ve a classe i s'adorm a tot arreu, no fa feina si el professor no és al davant. Vida social amb adults que la mare no controla, fa el que vol. Estem en contacte amb els serveis socials pel que fa el seguiment fora de l'escola i amb l'EAP per buscar-li alternatives acadèmiques que li puguin anar millor. De moment fem contenció.

Orientativa 2n trimestre Demanarem algun material al l'EAP per treballar l'anglès. Se li ha de valorar l'esforç i s'anirà veient l'orientació de cara al curs vinent.



Junta d'avaluació 2 d'abril 

Alumne/a 1
2n trimestre Mat, TEC, SOC, i optativa.

Alumne/a 2
2n trimestre -   Recupera sis matèries del 1r trimestre!!! En té 6 i per tant a millorat. Ha tornat a suspendre CAT i CAST i, en canvi ha aprovat anglès. Es mostra immadur. No ha aprofitat gaire el "Comunicat".

Alumne/a 3
2n trimestre -  De a 1a avaluació n'ha recuperat 4, però en té 10. En una situació personal i familiar difícil, te recursos per recuperar. Pendent entrevista amb la família/DOP.

Alumne/a 4
2n trimestre -  Li estem fent una adaptació important i no se'n surt. No està bé amb si mateix i penso que li pot anar al Comunica't per preparar-lo per 4t. Ell se sent un zero a l'esquerra. Els pares estan amoïnats però no li posen cap ajuda, ni acadèmica ni personal.

Alumne/a 5
2n trimestre -  Ha millorat una mica les notes de llengües. Estem més contents ja que el veiem a ell/a més content/a. Ara ja no és el/la que fa el/la pallasso/a ni al menjador ni a EF.

Alumne/a 6
2n trimestre -  Ha suspès 8. Necessita trobar-se amb aquesta realitat. És molt poc conscient de les seves limitacions. En aquest trimestre ha treballat molt poc i es mostra immadur. Sort en té de la seva mare que si que ho és.

Alumne/a XIN
2n trimestre -  No avaluat. Orientat cap al PQPI el curs 2014-2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada